روزگار جوانی

نوشته های یک جوان در روزگار جوانی

روزگار جوانی

نوشته های یک جوان در روزگار جوانی

کی بود؟

همین الان (الان که نه دو سه دقیقه پیش) یهو گوشم سوت کشید. جوری که گفتم الانه که سرم بترکه. قدیمیا می گن وقتی اینجوری میشه یه نفر یه جای دیگه داره در موردت صحبت می کنه 

من که به این حرفا اعتقاد ندارم، ولی هر کی بوده خودش بیاد اعتراف کنه 

چندتا لطیفه

چند ماه پیش یه کتاب از لطیفه‎های عمران صلاحی خوندم. لطیفه‎های جالبی داره. اگر خوشتون اومد و خواستید لطیفه‎های بیشتری از عمران صلاحی بخونید اینجا کلیک کنید.
تبعیض
احمدرضا احمدی می گفت: در روزهای آلودگی شدید هوا، چرا دولت فقط مدارس را تعطیل می‎کند؟ مگر ریه دانشجویان دوجداره است؟

وارونه
این روزها آلودگی از حد گذشته و هوای تهران وارونه شده است. ما خودمان هم کم کم حس می‎کنیم که داریم کله پا می‎شویم. به طوری که می‎ترسیم اگر سرفه و یا عطسه کنیم، تصور دیگری از ما داشته باشند.

صدریه
یکی می‎گفت آقای «صدریه» با اینکه صدتا ریه دارد، باز هم نمی‎تواند در هوای آلوده تهران زندگی کند!

تضمین
«تضمین» نوعی صناعت ادبی است که شاعر در آن سه مصرع را از خود می‎آورد و یک بیت از شاعری دیگر.
شاعری غزلی از حافظ را تضمین کرده بود و داشت آن را در یکی از انجمنهای ادبی می‎خواند. بعد از پایان شعر خوانی، استاد فرات بلند شد و شاعر را تشویق کرد و گفت: از توی این شعر یک غزل عالی در می‎آید!

لاشخور

من هم دارم سعی می کنم خرخره این لاشخور را بگیرم و خفه اش کنم. ممکن است مدتی کمتر این دور و اطراف پیدایم شود، که اگر اینطور شد مشخص است با این لاشخور دست به یقه شده ام.

ادامه مطلب ...

افزایش کار مفید روزانه

از آنجایی که ما دغدغه خدمت به مردم و مملکت را داریم و برای تغییر آمده ایم و از این حرفها، به محض اینکه شنیدیم کار مفید روزانه در ایران فقط 1 ساعت و 4 دقیقه است (خدا را شکر، فکر می کردیم کمتر از اینها باشد)، تصمیم گرفتیم راهکاری ارئه دهیم تا این مشکل هم برطرف شود.

البته در زمینه اشتغال کارهای خوبی صورت گرفته و همینکه افرادی با دو ساعت کار هفتگی جزء شاغلان به حساب می آیند نشان از کار کارشناسی و دقیق دارد. ما هم به نوبه‎ی خودمان در مطلبی در همین وبلاگ زمینه های اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم آوردیم.

حالا امروز با استناد به همان مطلب و تعمیم آن برای شاغلان و مهمتر از همه بازبینی در تعریف کار مفید*، این مشکل هم برطرف شده و جایگاه واقعی خود را در جدول ساعات کار مفید سالانه کشورها در دنیا بدست خواهیم آورد**. البته انجام درست این طرح نیازمند مساعدت و همکاری شاغلان عزیز می باشد.

* مگس پرانی هم باید در ساعات کار مفید لحاظ شود. اصلا کی گفته مگس پرانی کار مفیدی نیست؟

** الان از آخر سوم هستیم

مجموعه دروغها

ما آدمها به طرز مسخره‎ای داریم با دروغهامون زندگی می‎کنیم. بعضیها می‎ترسن از اینکه دروغشون برملا بشه، ولی عده‎ای اصلا عین خیالشون نیست، فقط دروغ میگن و زندگی می‎کنن. درست مثل خوردن یه لیوان آب خنک.